REGULAMIN
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
z dnia 07.07.2015
§ 1 – Definicje
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
Sprzedający: HAGAR Jarosław Swiniarski, ul. Akacjowa 55a, 81-520 Gdynia NIP 586-015-00-84, REGON 190559441, zarejestrowany w ewidencji CEIDG pod adresem www.firma.gov.pl, konto bankowe: 80 1050 1764 1000 0090 6863 4733.
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego.
Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.hagar.pasaz24.pl , za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
Towar – towar bądź usługa będąca przedmiotem oferty Sklepu Internetowego.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy HAGAR a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
§ 2 – Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.hagar.pasaz24.
Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art.8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Sklep internetowy, działający pod adresem www.hagar.pasaz24, prowadzony jest przez firmę HAGAR Jarosław Swiniarski ul. Akacjowa 55a, 81-520 Gdynia, NIP 586-015-00-84, REGON 190559441, numer rachunku bankowego 80 1050 1764 1000 0090 6863 4733.
Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
a. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego;
b. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
c. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa HAGAR zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, nie stanowią oferty lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art.71 KC.
Potwierdzenia, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
a. potwierdzenia Zamówienia poprzez wysłanie pod wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego Regulaminu w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy,
b. dołączenia do zrealizowanego Zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca dostarczenia Towarów, wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, wzoru odstąpienia od umowy.
Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla Towarów oferowanych w Sklepie.
§ 3 – Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego jest rejestracja lub podanie kompletnych danych w momencie składania Zamówienia.
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w internecie.
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Klient poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy, jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujące przemoc, zniesławiające lub naruszające dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
b. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
c. niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam);
d. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla HAGAR;
e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;
f. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
§ 4 – Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
W celu złożenia Zamówienia Klient powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
- dodanie produktu do koszyka
- wybór rodzaju dostawy
- wybór rodzaju płatności
- wybór miejsca dostawy
- złożenie w Sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”
Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą złożenia Zamówienia.
Realizacja Zamówienia płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a Zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego, najpóźniej w następnym dniu roboczym po wpłynięciu środków na rachunek Sprzedającego.
Zakupione Towary są wraz z wybranym przez Klienta dokumentem sprzedaży wysyłane wybranym przez Klienta rodzajem dostawy pod wskazany przez Klienta adres, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w § 2 ust.7b.
W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” - Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu.
Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowaniezłożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia;
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują);
- wybranej metody płatności;
- wybranego sposobu dostawy
W celu wysłania Zamówienia konieczna jest akceptacja treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
Klient ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego. W przypadku zrezygnowania przez Klienta z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma niniejszy regulamin i stosowane przepisy prawa.
Po złożenie Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz informacje i dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 7a.
Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskiem, o treści zgodnej z regulaminem.
§ 5 – Dostawa, ceny i metody płatności
Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Towarów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
Klient ma możliwość uiszczenia ceny w sposób wybrany w trakcie składania Zamówienia.
Klient jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki w chwili odbioru, a ewentualne uszkodzenia należy niezwłocznie zgłosić obsłudze transportu i spisać protokół niezgodności.
§ 6 – Uprawnienie do odstąpienia od umowy
Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art.22 Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów określonych przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, po złożeniu stosownego oświadczenia w terminie 14 dni i wysłania go na adres Sprzedawcy.
Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu lub w innej formie.
Sprzedający niezwłocznie potwierdza Klientowi na adres e-mail (podany przy składaniu Zamówienia) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedającemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Klient.
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Klienta zwróci mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwraca Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient lub w inny sposób płatności, który nie wiąże się dla
Klienta z żadnymi kosztami.
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenia nastąpi wcześniej.
Koszty przesyłki związanej ze zwrotem towarów ponosi Klient.
§ 7 – Reklamacje dotyczące Towarów
Wszelkie reklamacje związane z Towarem Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy, a wadliwy Towar odesłać na adres Sprzedawcy.
Do reklamowanego towaru należy dołączyć wniosek reklamacyjny wraz z dokumentem zakupu towaru. Reklamacja powinna zawierać opis wady towaru oraz dzień powstania wady. Wniosek reklamacyjny stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Sklep przesyłki z reklamowanym towarem.
W przypadku uzasadnionej reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, wolny od wad, a jeśli będzie to niemożliwe, Sklep zwróci nabywcy równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu inne dostępne w Sklepie Towary.
Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu paczki będą rozpatrywane tylko na podstawie spisanego wraz z kurierem protokołu szkody. Towar należy odesłać do Sklepu razem z otrzymanym dokumentem sprzedaży i protokołem.
§ 8 – Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
HAGAR podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić HAGAR o wszelkich nieprawidłowościach lb przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego.
Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: HAGAR ul. Akacjowa 55a, 81-520 Gdynia , mailowo na adres hagar@hagar.com.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
HAGAR zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
§ 9 – Polityka prywatności
Sklep stosuje pliki cookies.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych.
Informacje zbierane przy pomocy cookies pozwalają dostosować usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Klientów jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Klientów ze Sklepu.
Klient w każdej chwili może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję zapisywania plików cookies, co może jednak spowodować pewne utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji Sklepu.
Użytkowanie Sklepu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Klient podając podczas rejestracji lub przy składaniu Zamówienia swoje dane osobowe, wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez HAGAR w celu realizacji złożonego Zamówienia.
Klient ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych:
Zgodnie z obowiązkiem informacyjnym nałożonym na administratorów danych osobowych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej RODO) HAGAR Jarosław Swiniarski ul. Akacjowa 55a, 81-520 Gdynia, jako administrator danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu, informuje o zasadach ich przetwarzania.
Dane osobowe: Dane osobowe Klientów Sklepu zbierane są w ramach korzystania przez nich ze Sklepu i jego funkcjonalności w tym zapisywania w plikach cookies.
Administrator danych osobowych: Administratorem danych jest HAGAR Jarosław Swiniarski ul. Akacjowa 55a, 81-520 Gdynia.
Z Administratorem można kontaktować się: a. pisemnie, na adres: HAGAR ul. Akacjowa 55a, 81-520 Gdynia b. za pomocą poczty elektronicznej, na adres: hagar@hagar.com.pl
Cel przetwarzania danych osobowych: Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celach: a. zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży b. marketing produktów własnych
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych Klienta w powyższych celach jest wymogiem umownym, a jej brak skutkuje niemożnością ich realizacji przez administratora.
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty współpracujące: a. podmioty prowadzące działalność kurierską b. podmioty obsługujące płatności elektroniczne
Podstawa prawna: Przetwarzanie danych osobowych zbieranych przez administratora za pośrednictwem Sklepu odbywa się na podstawie art.6 pkt.1 lit a,b rozporządzenia RODO.
Czas przetwarzania danych osobowych: Dane osobowe Klientów Sklepu przetwarzane są przez okres 24 miesiące. Po tym czasie dane Klienta zostają usunięte z bazy danych.
Dostęp Klienta do danych osobowych: Klient ma prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania i / lub przeniesienia. Może także w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych żądając ich usunięcia. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Organem nadzorczym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, a Klientowi Sklepu przysługuje prawo do wniesienia skargi do w.w. Urzędu.
§ 10 – Postanowienia końcowe
1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy HAGAR a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art.22 KC, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o ochronie danych osobowych, Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem HAGAR deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejscu zakwestionowanego przepisu.
O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Klienci będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzone będą e celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Klientów w zakładce Regulamin. W trakcie realizacji Zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażnej Klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, kiedy Klient uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
HAGAR zapewnia Klientowi poprawność działania sklepu internetowego w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lun nowsza, Firefox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu, należy je wszystkie wyłączyć.
Załącznik nr 1 – wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Załącznik nr 1 – wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
….................................... ….................., dn. …............
…....................................
…....................................
imię, nazwisko i adres Klienta
HAGAR
ul. Akacjowa 55a
81-520 Gdynia
OŚWIDCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014R poz.827) odstępuję od umowy sprzedaży na odległość dnia …............ dotyczącej zakupu towaru …................................................ .
…............................................
podpid Klienta
Załącznik nr 2 – wzór formularza reklamacyjnego
Załącznik nr 2 – wzór formularza reklamacyjnego
FORMULARZ REKLAMACYJNY
Data zgłoszenia reklamacji: …..........................................................
Imię i nazwisko: ….............................................................................
Ulica: ….............................................................................................
Kod, miasto: …..................................................................................
Telefon: ….........................................................................................
Nr zamówienia: ….....................................
Data zakupu: …..............................
Dowód sprzedaży (paragon, faktura): …............................................................
Nazwa towaru: ….................................................................................................
Ilość zakwestionowanego towaru: …..................................................................
Cena brutto towaru: ….........................................................................................
Dokładny opis wady: ….......................................................................................
….........................................................................................................................
…...........................................................................................................................
Kiedy i w jakich okolicznościach wada została stwierdzona: …...........................
….........................................................................................................................
Żądanie zgłaszającego reklamcję: ….................................................................
…........................................................................................................................
Reklamowany towar prosimy przesłać na adres:
HAGAR
ul. Akacjowa 55a, 81-520 Gdynia
Warunkiem przyjęcia reklamcji jest odesłanie towaru wraz z dowodem zakupu oraz dokładnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym.
…..........................................................
data i podpis